Hoel lang duurt de opleiding hartchirurg?

Ik wil graag in Amerika studeren maar hoe lang moet je daar studeren om hartchirurg te worden? Ik doe nu 2 Vwo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

De opleiding cardiothoracale chirurgie duurt in Nederland 6 jaar. Met de opleiding kan gestart worden als je basisarts bent. Je dient dus eerst geneeskunde gestudeerd te hebben, wat ook 6 jaar duurt. Na 12 jaar kan je dus hartchirurg zijn, als je meteen na je geneeskunde studie in opleiding kunt komen.

Echter in de praktijk kan het best een paar jaar duren voordat je een opleidingsplaats gevonden hebt, nadat je je basisopleiding hebt afgerond. In die tijd kan je als basisarts aan de slag op de verschillende afdelingen in het ziekenhuis.

In Amerika ben je ook rond de 12 jaar bezig, voordat je je hartchirurg mag noemen. De opleiding is wel anders opgebouwd dan in Nederland.

Hou in de gaten dat de opleidingen in Amerika duur zijn. Duurder dan in Nederland. Je zult dus voor een financiering moeten zorgen en dat is nog niet zo één twee drie geregeld.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Algemene info: http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_education_in_the_United_States (Minstens 4 jaar, inclusief pre med school.)

Hartchirurgie: http://www.hopkinsmedicine.org/heart_vascular_institute/education/cardiac-surgery-training.html (3 jaar)

Dus totaal minstens 7 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou de lengte van de studie van invloed zijn op je keuze? Dan wil je het misschien toch niet echt?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds ik klein was wist ik al wat ik wilde worden
dus ik blijf studeren tot dat ik mijn doel heb bereikt
Annswers
13 jaar geleden
En je hebt al die jaren niet geweten hoe lang dat zou duren? Ik ben gewoon geïnteresseerd hoe dat gegaan is. Respect voor je keuze trouwens.
Heel erg lang.

Eerst moet je 6 jaar VWO doen. Dan 6 jaar Geneeskunde studeren, en dan nog 6 jaar stagelopen op een ziekenhuis.
Pas dan ben je volleerd hartchirurg.