Er wordt daarover vaak gespeculeerd: hij zou een maagzweer hebben, een jeukende huidziekte, etc. De waarheid is dat men het gewoon niet precies weet. Maar het kan heel goed zijn dat het zo zit: in die tijd was het heel gebruikelijk om in die pose, in die houding dus, geportretteerd te worden, wel chique als het ware. Op http://www.napoleon-series.org/faq/c_hand.html staat er in het Engels een heel stuk over.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er wordt wel eens beweerd dat zijn ene arm korter was dan de andere en dat hij dit zo verborg, maar dat is een broodje aap. Het is een schilderij waarop hij zo staat, niet een foto, hij kon de schilder gewoon opdracht geven om hem met twee gelijke armen af te beelden.

Op de meeste schilderijen staat Napoleon ook helemaal niet met zijn hand in zijn jas, dat is alleen toevallig het meest bekende beeld van hem geworden. Op andere schilderijen heeft hij een andere houding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De duitse ex keizer Wilhelm,die na de 1e wereldoorlog toevlucht zocht in ons land had wel dat mankement.