Hoe lang strekt de olievoorraad ongeveer nog?

Wanneer is de olie echt helemaal op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Er zijn nog zoveel niet ontgonnen gebieden. Sahara, Noordpoolgebieden(Alaska bv.). De grootste moeilijkheid lijkt mij het ontginnen van de velden.

Antwoorden (4)

Dat is geen vast gegeven, daar de technologie en onze consumptie zich ook verder ontwikkeld.
Het einde zoals die 20 jaar geleden werd voorgespiegeld is nu al weer verder vooruit geschoven, mede door de zelfde technologische ontwikkeling.
Motoren zijn heden ten dage zuiniger als 20 jaar geleden.
De uitspraken van nu, zijn met 10 jaar ook al weer anders.
Dus er is geen zinnig antwoord op te geven.
Maar ooit is het echt op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat duurt nog wel een tijdje. Er zit nog wel wat olie in de wereldwaar men nu nog niet boort. Maar om je een idee te geven... De uae ( emiraten, heeft voor de komende 400 jaar olie voorraad. En sinds kort vliegen vliegtuigen ook al op bio fuel ( gebruikt frituurolie)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie is Kim?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zullen nog heel veel vette happen moeten eten om die bio fuel mee te laten tellen.
De olie zal nooit opraken, omdat de winning steeds lastiger en kostbaarder wordt. Alternatieven zullen dan aan terrein winnen omdat ze relatief goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben dit pas geleden uit moeten rekenen op school. Als we door zouden gaan met de hoeveelheid olie gebruiken die we nou per dag gebruiken, zou de olie over 30 jaar echt helemaal op zijn.