zijn er turkse mensen met blond haar blauwe ogen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
8.9K
LeonardN
3 jaar geleden
Je vraag is onduidelijk:
zijn er turkse mensen met blond haar EN blauwe ogen?
zijn er turkse mensen met blond haar OF blauwe ogen?

Antwoorden (1)

Uit het tweejaarlijkse onderzoek van het IPSOS in Turkije van 2018 is gebleken:
4% blond haar (sarı)
4% blauwe ogen (mavi)

Echter zul je in verhouding veel meer Turkse vrouwen met blond haar op straat zien (in Turkije), want het percentage vrouwen dat het haar blond verft is 21.9%.

(Hieronder de originele Turkse link naar het onderzoek in PDF formaat, helaas geen vertaling).
göz rengi = mavi (kleur ogen = blauw)
saç rengi = sarı (haarkleur = blond)