snelheid van waarnemen van je oog

Is het waarnemen van iets ook in snelheid uit te drukken?
dus iets zien gebeuren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat dit gewoon de snelheid van het licht is (ik heb het over het waarnemen, niet over wanneer het signaal bij je hersenen komt en je je realiseert wat je waarneemt, dit is bij iedereen verschillend) en de snelheid van het licht is 300.000km/s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil tussen zien en waarnemen; instantie en de perceptie ervan. Het oog voedt continue informatie aan het brein, hier is geen framerate voor. Het brein moet dit gaan verwerken en van de informatie een waarneming maken; een visuele impuls waar de persoon bewust van wordt. Dit verschilt per persoon; de een is scherper dan de ander. Als je het al een eenheid zou moeten geven dan zijn de termen 'bandbreedte' of 'computing power' mi. de termen die het dichtst bij gaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelheid van je oog ligt ergens rond de 25 beeldjes per seconde. variatie sneller dat dan en bv filmbeelden worden als vloeiend gezien. Snelheden lager dan dat en je ziet afzonderlijke beeldjes.

Uiteraard geldt niet dat als iets slechts 1/25 seconde zichtbaar is, je het niet ziet: Een enkele foton in een donkere kamer kan al door je oog worden waargenomen, als deze op de juiste plek komt.