Welke kleur vind jij echt mooi en waarom?

Kleuren zeggen iets over de persoon zelf. Veel mensen hebben een voorkeur voor een bepaalde kleur. Deze voorkeur wordt bepaald door je karakter, verleden en heden, dus jouw favorite kleur vertelt dus wie je bent. Als je ouder wordt kan je favorite kleur veranderen. Meestal worden ze dan minder opvallend. Heb je er meer dan een, dat kan ook. Ik ben zeer benieuwd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn favoriet is zeker geel!! Niet mosterdgeel dat is lelijk, maar zon/knal geel. Ik vind dit een mooie kleur, het pept mij op en is altijd vrolijk.

Vroeger vond ik rood altijd heel mooi. Tegenwoordig heb ik niet echt een lievelingskleur meer. Ik kijk nu meer naar waar de kleur bij past, of waar het mee gecombineerd wordt.

Blauw vind ik een mooie kleur. De nissan skyline gtr blauw of klm blauw dat vind ik de mooiste kleuren en rood maar dat is alleen omdat ik weet dat dat de duurste kleur is :) (in rood zit de meeste pigment dus daarom het duurst) Toegevoegd op 30-04-2009 16:19:49 Zou je mij kunnen vertellen wat voor een persoon ik nu ben of waar ik dat kan opzoeken.

Ik heb geen favoriete kleur.

licht bordeaux rood, zo'n beetje als in mijn avatar. Lekker warme kleur en combineert met bijna alles.

Heb er meerdere: geel, blauw, oranje, groen, rose. Mijn minst favoriete kleuren: rood, bruin, grijs.

Hemelsblauw, azuurblauw sinds een paar jaar, zoals in de schilderijen van Henri Matisse . Maakt sereen vrolijk.Vroeger het vurigste rood zoals in de schilderijen van El Greco. Maakte passies los zoals een alfa romeo in fel rood het mooist is.

Ik hou van warme, uitgesproken (verzadigde) kleuren; diep rood, eierdooier geel, flessegroen of donker blauw. Maar mijn voorkeur verschilt ook per toepassing; bovengenoemde kleuren zijn voor een trui of een deel ervan wel te gebruiken, maar voor een muur zie ik toch liever wit of een lichte zandkleur, een rood of groen leeslampje kan dan weer een leuk accent geven. Voor een auto vond ik vroeger geel wel leuk, maar nu toch liever donkergroen.

Vroeger bruin (omdat mijn hond bruin was) Daarna rood waar ik eerst heel bang voor was vanwege een ongeluk (bloed), maar in de middelbare schooltijd was dat over en vond ik het prachtig. Nu meerdere kleuren; maar ik denk dat ik rood en cherise roze (los van elkaar) het mooiste vind. Hangt er een beetje vanaf, in de natuur vind ik groen het mooist, groene bladeren mooier dan de mooist gekleurde bloemen. Zwart vind ik ook wel wat hebben, maar dan moet het wel helemaal zwart zijn, en niet met zo'n grijze waas.

Mijn favoriete kleur is groen, wat betekent dat?

Ik vind alle alle kleuren mooi, behalve grijs( vanwege het deprimerend effect op mij althans.) en rood ( vooral met kledij, komen mensen nog al agressiever over naar mij toe.) dus ? wat is u diagnose?

Vroeger waren rood en blauw mijn favoriete kleuren. Houd tegenwoordig meer van lichte warme kleuren in geel-oranje-lichtbruin. Houd niet zo van donkere kleuren.

Hemelsblauw, zacht geel en appeltjesgroen. Roze vind ik ook heel mooi. Met het ouder worden verandert dat niet. Ik vind het nog steeds mooi. In plaats voor kleding gebruik het nog steeds voor beddegoed, vooral voor pyama's en met name voor bossen bloemen die ik koop om het mooier en vrolijker te maken in huis. Sociaal wordt het niet geaccepteerd om felle kleuren te dragen als je ouder wordt. De rust van "trieste" kleuren kan ook gevonden worden in het mijden van een bont kleurenpalet, maar een enkel accent. Welke bejaarde vind een kleurenfoto van een bloemenweide NIET mooi? Volgens mij heeft dat niets te maken met ouder worden zelf, maar meer met NIET meer willen opvallen. O ja, toen de handdoeken in de aanbieding waren bij de Hema heb ik van bijna elke kleur 2 stuks genomen. Ik kon niet kiezen. Lemongroen, citroengeel, roze dat naar paars neigt, donkerpaars (voor de afwissling van de stapel), blauw dat iets donkerder is dan hemelsblauw het siert mijn badkamer. Ik ben er heel blij mee.

Ha Ed Ik houd van verschillende kleuren, Paars - niet te donker- lime groen, zoals mijn eetkamer stoeltjes met honingkleurige tafel erbij kobaltblauw omdat die zo mooi kleurt bij mijn ogen roze , mooi in de zomer rood donker oranje Ik heb het idee, dat als ik naar een groot vlak met een voor mij mooie kleur kijk, dat ik er dan energie van krijg, alsof ik de kleur opneem. Groetjes

Turqoise dus.. ;)

voor mij is een mooie kleur een kleur die 'veilig' voelt... als kind was ik gek op helder blauw, als puber wilde ik graag groen om me heen... het is een tijdje zacht roze geweest... tegenwoordig vind ik donkerrood en donkerpaars heel fijne kleuren voor kleding, afgewisseld met warm oranje, creme en aubergine, maar zwart voelt af en toe ook goed ... in mijn huis ben ik blij met neutraal hout, wit en goud... in de tuin is het groen en ik ben gek op gele en paarse bloemen... blijkbaar heb ik niet een lievelingskleur... de kleding die ik draag moet kloppen met mijn gevoel en energie van die dag/ dat moment...

Mijn favo kleur is Turquoise.

Vroeger: geel; tegenwoordig: zwart. (en voor de mensen die beweren dat zwart geen kleur is, das dan jullie probleem, niet het mijne)

Geel is altijd mijn favoriete kleur geweest (en nog steeds). Maar waarom? Eigenlijk wel een moeilijke vraag. Een kleur vind je mooi of niet, maar ik vind dat geel afsteekt van de rest. Een felle kleur. Het heeft voor mij ook iets wat mij uitdaagt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100