Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel,de mensheid verdwijnt,hoelang zullen onze sporen dan nog aantoonbaar zijn op het aardoppervlak?

Zou er na die lange tijd nog kunnen worden achterhaalt,hoe wij ons qua intelligentie ontwikkeld hebben?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het niet over een paar honderd of duizend jaar maar minimaal 10000 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
482

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zou absoluut achterhaald worden. Als je ziet dat Time Team ( engelse groep archeologen) nog sporen vinden uit de tijd VOOR Christus, en dat men dan uit piepkleine zaadjes weet af te leiden hoe het klimaat was en wat men at....
Ook kunnen ze nu nog aan kleine verkleuringen in de grond zien waar er een paal in de grond gestaan heeft ooit. (posthole) En dus waar men woonde en werkte...

Aangezien wij nu vooral met steen, beton, staal en glas bouwen, zou ik zeggen dat als de mensheid nu plots poef verdween, dat er dan heeeeeeeeeeeeeeel lang nog sporen van zijn.

Ik denk dat in de eerste vijf jaar er een enorme afbraak plaatsvind, de wegen overgroeien, en stroompjes slibben dicht en verleggen zichzelf...

Maar die wolkenkrabbers he... en ondergrondse parkeergarages... en hele lagen gebouwen onder de grond... het hele Nasa complex, de chinese muur....

ja, ik denk dat het wel zichtbaar blijft. Tot in de eeuwigheid :-)

Toegevoegd na 56 seconden:
*en wat dacht je van de Nasca Lines? die zijn er al zooooooo lang, en nog steeds!

Toegevoegd na 1 uur:
Misschien zegt dit je meer: http://home.kpn.nl/vanadovv/DecayModes.html

Miljarden jaren dus, als je het over de kerncentrale hebt of het nuclear afval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat nog wel een paar eeuwen duren voordat alle rommel en vervuiling een beetje weg zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het kernafval. Maar als ze dat spul vinden zullen ze eerder twijfelen aan onze intelligentie dan vinden dat we zo knap bezig waren.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is onlangs in Ethiopië een (min of meer) menslijk skelet gevonden van 4,4 miljoen jaar oud! Het ligt er aan wie er op dat moment de aarde bevolkt en hun intelligentie zo ver is gevorderd ,dat ze uit een onze tijds skelet gevolgtrekkingen kunnen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus het antwoord is dandat men dat zal kunnen,maar de mogelijkheid dat er verkeerde gevolgtrekkingen worden gemaakt bestaat.
Feitelijk oneindig.
Wij worden dan over 10 miljoen jaar nog in fosielen gevonden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij weten redelijk goed in wat voor soort omgeving de dinosauriërs hebben geleefd. En hoe intelligent zij waren.

Dus dit kan nog vele miljoenen jaren doorgaan.

Net zoals vroeger blijven onze gebouwen ook staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve de piramides, de maya's. Hele dorpen zijn teruggevonden. Romeinse rijk bouwwerken. Al die overblijfselen van kastelen, grotten van de eesrte mensen. Een heel vakgebied doet hier onderzoek naar, archeologie.
Toen had je misschien nog geen wolkenkrabbers, maar nu wel. Die zullen ook niet oplossen met de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoeld al die oude potten uit de oudheid, ja hoor die worden nu nog steeds opgegraven uit de oudheid. Maar het beton van nu zal ook heel lang blijven bestaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding