Hoe vaak komt 3 keer is scheepsrecht echt uit?

Is het vaak dat iets wat bij de eerste en tweede keer niet lukt bij de derde keer wel, zoals vanavond de derde finale?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het komt zo af en toe uit. Als je iets namelijk al 2 keer hebt geprobeerd, ken je de truucjes een beetje om het een 3e keer beter of helemaal goed te doen.
Vanavond ligt dat anders, omdat het allemaal andere voetballers zijn, maar laten we het hopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die MijnNoob;

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat ook voor 'drie maal is scheepsrecht' zelf deze regel opgaat. Dat wordt dus al een op de negen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar een spreekwoord en er zit geen enkele wetenschappelijke waarheid aan vast.

Voorbeeld: Als je 2 keer, een nummer moet gokken en je mag 3 keer raden en de eerste keer zijn het de nummers 1t/m 10 en de 2de keer 1 t/m 20, is de kans groter bij 1 t/m 10.
Het hangt af van de situatie, dus ook bij voetbal... Al stonden we al 10 keer in de finale... De kans wordt niet groter qua hoe vaak je het doet.
(al heeft het ook met talent te maken en geluk, dus kansberekenen kan hier niet echt.)