Wat is het oneindige en is het definieerbaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iets dat oneindig is en dus geen einde heeft kun je in mijn visie niet definiëren. En dit is dan een analytisch gedefinieerde interpretatie van je vraag...

Oneindig is gewoon zonder eind en dat is de enige definitie. Misschien be je hier niet echt verder mee maar een duideljkere defnitiebestaat niet.

Hierover is al veel gezegd en geschreven. Heeft geen zin om van mijn kant hierover iets te zeggen. Dat is nl erg nietig. Zie o.a. op Wikipedia.

Bronnen:
www.nl.wikipedia.org/wiki/oneindigheid

Het oneindige of iets dat oneindig is..heeft in mijn ogen niet alleen geen einde..maar ook geen begin. Zonder begin geen einde en andersom ook.

Nee per definitie wel definieerbaar, maar niet kwantificeerbaar... Toegevoegd op 26-04-2009 12:21:08 één meer dan je kan bevatten is oneindig...

je kan oneindig in een cirkel blijven lopen, de lengte is oneindig dan en de cirkel is prima definieerbaar.

Het is belangrijk dat in de wiskunde oneindig geen getal is. Je kunt er zeker niet zonder meer mee rekenen. De vraag "Wat is oneindig plus één?" is op voorhand betekenisloos. Kun je aangeven op welk terrein je oneindig bedoelt? Het is een woord met nogal wat betekenissen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100