Zijn er wetenschappelijke redenen die de verdwijningen in de bermuda-driehoek kunnen verklaren?

Geen "hans Klok" antwoord aub. Ik wil graag vliegtuigen en schepen terugvinden. Ik wil misschien ook wel verdwijnen in de bermuda-driehoek (om even te kijken). Maar wie kan mij op weg helpen met een wetenschappelijke verklaring van de verdwijningen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HANS KLOK!!! :D

Antwoorden (4)

Slechte weersomstandigheden,zijn de verklaring. Er is niets paranormaals aan,wat men ons ook wil doen geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er meerdere.Een theorie is dat er van uit zee gasbellen omhoog komen.Waardoor schepen spontaan zinken(hoe dat te verklaren is met het verdwijnen van vliegtuigen geen idee]De ander is dat er een magnetisch veld is die het kompas laten afwijken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bermuda driehoek is sinds er gedegen statistisch onderzoek is uitgevoerd, zélf zonder geldige verklaring verdwenen.

Statistisch gezien verdwijnen er in het gebied dat de Bermuda driehoek wordt genoemd, niet méér schepen en vliegtuigen dan in een willekeurig ander druk bevaren en bevlogen gebied.

De wetenschappelijke verklaring voor de vermeende verdwijningen in de Bermuda driehoek kan dus niet anders luiden dan: 'de mens ziet wat hij wil zien'. Een soort Lucia de B-effect, dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Helemaal juist. Waarbij moet worden aangetekend dat de verdwijningen in de Bermuda-driehoek grotendeels verdwenen sinds de navigatie-apparatuur sterk verbeterde. Hetzelfde gold natuurlijk voor de verdwijningen in andere gebieden.
Het is heel vaak onderzocht door veel wetenschappers de ene zegt door elektrische wolken en de andere zegt een enorme magnetische krachten in de bermuda driehoek oceaan. Het vreemdste vindt ik dat bepaalde schepen terug zijn gevonden maar geen vliegtuigen. Volgens sommige mensen zien ze in de Bermuda driehoek schimgeesten van de ongelukken die daar is gebeurt.