Kan staal plated silver verkleuren?

Ik heb een vraag over als staal met een zilver laagje kan verkleuren door water.
Kan je er mee douchen / zwemmen zonder dat het verkleurd? Mocht het verkleuren heeft het dan zin om zilverpoets te gebruiken?

Alvast bedankt.
Groetjes Chantal

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het hangt ervan af HOE het staal is verzilverd. Soms zit er een laagje koper onder, soms is het direct verzilverd.
Verkleuren doet verzilverd metaal altijd. Het wordt donker grijs van de zilversulfide, soms ook versneld als je veel in chloorwater zwemt. Zilverpoets heeft twee eigenschappen. Het polijst het oppervlak (en schuurt dus een laagje weg) en het reduceert het zilveroxide en zilversulfide (de grijze of zwarte verkleuring). In beide gevallen zal de oorspronkelijke ondergrond dus langzaam te voorschijn komen.