Van een vliegtuig, dus een stijve constructie, is het zo dat de lucht die over de bovenkant van de vleugels gaat een langere weg moet afleggen dan de lucht die onder de vleugels doorgaat. Daardoor ontstaat er een trekkracht aan de bovenzijde van de vleugels waardoor het vliegtuig, mits voldoende snelheid, de lucht in wordt getrokken. Dus door een drukverschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
( even mijn andwoordt van 5 vragen terug gekopieerd. )

omdat het vliegtuig meer `lift `heeft dan dat de zwaartekracht er aan kan trekken.
Dit heeft met de vleugelvorm te maken. de bolling aan de bovenkand zorgt er voor dat daar de lucht sneller stroomt, dit creerd een onderuk aan de bovenkand. dit zuigt dus letterlijk de vleugel naar boven. gebeurd dit met een groot genoeg oppervlak en genoeg druk…dan komt dat vliegtuig echt wel de lucht in.

kijk hier maar eens, genoeg info.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleugel_(vliegtuig)

ja en dit werkt het zelfde als een vliegend insect, alleen dezen generreren lit door met hun vleugels te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha maakt niet uit, nu heb ik het zelf gedaan :)
Door heel snel met je vleugels te wapperen, blijft een vogel in de lucht plakken.. soms blijft een vogel ook schijnbaar op de zelfde plek wanneer deze "zeilt" door harde wind.