Hoe kunnen we ons vermenigvuldigen als we ons eigenlijk delen?

Ga heen en vermenigvuldig u werd er volgens de overlevering aan Adam en Eva gezegd, maar is het niet zo dat een man en een vrouw zich pas hebben vermenigvuldigd als zij minstens vier kinderen krijgen?

Ik moet hier nog aan toevoegen dat ik het bedoel vanuit de pyramidebenadering dus als je 4 stellen zou hebben die allen één kind krijgen deze twee stellen ook weer één kind en dit stel één kind dan rest er nog maar één mens.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je de strikt wiskundige term vermenigvuldigen aanhoud heb je inderdaad gelijk. Maar de term vermenigvuldigen bij voortplanting word vaak geinterpeteerd als uitbreiden van de soort. Aangezien de ouders (meestel) na de geboorte blijven leven breid de soort zich dus ook uit als er 1 kind geboren wordt.

vermenigvuldigen en delen is precies hetzelfde... 6 maal 4 of 6 maal ¼ is vermenigvuldigen of delen, maar het is hetzelfde... het is iets maal iets en alleen als dat tweede iets kleiner is dan 1 dan noemen we het plots delen en niet meer vermenigvuldigen...

Bij vier kinderen is het oorspronkelijke aantal met 2 vermenigvuldigd inderdaad. Bij het krijgen van het eerste kind vermenigvuldigen we ons echter ook al met 1,5. Dat zou betekenen dat je na het eerste kind al mag stoppen. In diezelfde benadering wordt het al snel lastig rekenen. Als een man bij twee verschillende vrouwen ieder 1 kind verwekt, dan is het oorspronkelijke aantal met 1,667 (afgerond) vermenigvuldigd. Daarom is de term vermenigvuldigen als men het heeft over voortplanting volgens mij dan ook vooral als spreektaal en metaforisch bedoeld in plaats van wiskundig ivm beperkte rekenmachines in die tijd.

omdat de delen weer aangroeien, dus van 1 krijg je 1 haven, deze groeien en worden helen, dan heb je er 2.

door eten om te zetten in biomassa

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100