Sluiten deelnemers aan married at first sight een rechtsgeldig huwelijk?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
LeonardN
3 jaar geleden
In de Australische versie is het huwelijk iig niet rechtsgeldig: www.newidea.com.au/is-married-at-first-sight-real-or-fake (dat zou niet eens kunnen vanwege de opzet van het programma, en de tijd die de regering stelt dat je een huwelijk aan moet geven voor dat je een huwelijk kan sluiten.)
Wat volgens dit artikel in contrast staat met de Amerikaanse versie waar het wel om een werkelijk huwelijk zou gaan.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-8338509/American-Married-Sight-stars-trash-fake-Australian-version.html Ik kan geen bewijs vinden dat de huwelijken in de Nederlandse show niet echt, of niet rechtsgeldig zijn, maar ook kan ik niet het omgekeerde vinden.

Antwoorden (1)

Ja die sluiten een rechtsgeldig huwelijk
Toegevoegd op 12 augustus 2020 08:49: bron
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Simpel antwoord, +
tinus1969
3 jaar geleden
Bron of argumentatie?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.abab.nl/artikelen/married-at-first-sight-de-juridische-gevolgen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://tvblik.nl/married-at-first-sight/pagina-2
Er zijn genoeg bronnen. @ronron1212 kan deze onder zijn antwoord plaatsen. Probleem opgelost.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969 dit is verteld op de tv bij de eertse uitzending en naader had ook in verschillende tv programma,s aangehaald.
maar hier
https://www.abab.nl/artikelen/married-at-first-sight-de-juridische-gevolgen
bedankt voor je zoveelste min
LeonardN
3 jaar geleden
De tv-blik bron zegt natuurlijk helemaal niets. Die nemen die tekst gewoon over van het programma, welke (of het nu wel of niet een rechtsgeldig huwelijk is) dit sowieso beweren.
Er zijn zoveel reality-TV-programma's waar men beweert dat iets het geval is. Uiteindelijk blijkt het vaak vooral een schertsvertoning te zijn. De kandidaten blijken ingehuurde acteurs, de situaties gescript etc. https://nl.qwe.wiki/wiki/Reality_television#"Reality"_as_misnomer Ik ga er zelf op dit moment vanuit dat het een rechtsgeldig huwelijk is, maar een sterke bron heb ik daar niet voor.
Op dit moment zie ik het omgedraaide antwoord nog als net zo sterk (superzwak dus):
"Nee die sluiten geen rechtsgeldig huwelijk, (alles op TV is namelijk nep.)"
tinus1969
3 jaar geleden
@ronron1212, als je nou niet alleen een antwoord geeft maar ook meteen een argumentatie, scheelt dat weer een min.
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus er zijn dingen die mensen gewoon weten en andere die overal op minnen als het antwoord ze niet zint.