Is een longfuctie onderzoek bij de huisarts net zo uitgebreid als in het ziekenhuis?

Als ik internet er op na lees krijg ik de indruk dat een longfunctieonderzoek in een ziekenhuis uitgebreider is dan bij een huisartsenpost. Heeft iemand ervaring met beide onderzoeken? of weet hier meer van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Natuurlijk kunnen de longfuncties in een ziekenhuis uitgebreider onderzocht worden. Een ziekenhuis heeft veel apparatuur dat een huisarts niet heeft. Denk hierbij maar aan röntgenapparatuur, hart-long machine etc.
jc54
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Aan een longfunctieonderzoek komt geen röntgenapparatuur te pas, noch een hart-longmachine. De huisarts zelf kan geen longfunctieonderzoek doen. Dit wordt wel gedaan in plaatselijke gezondheidscentra. Maar die zijn niet zo uitgebreid in hun test als het ziekenhuis. Bovendien wordt de test op afstand uitgelezen door een willekeurige longarts in een ziekenhuis, die geen direct contact met de patiënt heeft. Daar kunnen fouten door ontstaan. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana, dank je wel, heel duidelijk. Wat ik wilde horen, maar ook een feit.