Wat is het kleinst mogelijke tijdsverloop?

of valt tijd altijd nog kleiner te maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De Plancktijd, ook kwantumtijd genoemd, is volgens de huidige stand van de wetenschap de kleinste betekenisvolle lengte van tijd. De Plancktijd is 5,391 × 10-44 seconde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan je niet omhoog stemmen helaas...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, niets aan toe te voegen. Deze tijd nog verkorten zou nietsbetekenend zijn.

Andere antwoorden (5)

in theorie is het altijd mogelijker om het kleiner te bedenken.
Schuif de komma maar op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja daar is geen antwoord op denk ik. Mijn voorganger zegt dat de plancktijd de kortste tijd is.
Maar je kan alles door 2 delen...........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een halve plancktijd bestaat net zo min als een half elektron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Materie of elektronen kun je idd niet onbeperkt door twee delen. Maar met tijd is dat toch anders. Dat is tenminste ijn idee.
een halve plancktijd is dat niet nog korter?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeg heb jij niX beters te doen dan van die lame-ass-answers te schrijven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij wel hij graag in de top 5 :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat begin ik ook te denken
Nul.

Als twee waarnemers twee opeenvolgende gebeurtenissen dusdanig waarnemen dat gebeurtenis A gelijktijdig plaatsvindt met gebeurtenis B.

(het zou dus nog kleiner dan nul kunnen zijn, maar dan wordt het kleinste verloop weer een oneindig groot negatief getal...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is hetzelfde als met lengte, gewicht enzovoort. Natuurijk zou je als nog kleiner, korter enz. maken. Zoals gezegd; gewoon de komma een plek verschuiven. Op een gegeven moment is het nauwelijks meetbaar, maar het kan wel.