Zal de mensheid ooit nog in staat zijn de gehele Titanic van de oceaanbodem te halen?

Of blijft dat toch echt onmogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, dit is denk ik met de huidige technieken best te doen, vergeet echter niet dat dit voor velen hun laatste rustplaats is en er dus niet zo gauw iemand zal zijn die deze rust zou willen verstoren.
Ook telt uiteraard mee dat de kosten van zo'n operatie dermate hoog zouden zijn, dat je je af kunt vragen of dit wel haalbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, ik denk dat er ooit wel mogelijkheden zijn om de Titanic te lichten. De vraag is echter of men dat wil en of de kosten opwegen tegen de baten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is vast wel mogelijk, maar volgens mij laten ze hem bewust liggen. Wat moet je er verder ook mee behalve voor oud ijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote historische waarde misschien??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er zo historisch aan de Titanic dan? Het verhaaltje is leuk, maar kom, het is maar 1 van de vele schepen die zijn gezonken.
Nee de boot is al zover vernietigd dat dat niet meer zal lukken
13 jaar geleden
Ongetwijfeld zal men dat kunnen. De vraag is of men dat wil! 't Is ook een zeemansgraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij met de huidige technieken wel haal baar, maar bijna niet uit te voeren. het schip is in een te slechte staat, waneer ze ook maar iets er aan gaan sjorren zal het gewoon instorten. dan kunne ze het ook wel boven halen maar het zal puzzelen worden. :)

conclusie. ja!...maar dan in hele kleine delen, met een bizar budget. rustig latten liggen dus, ze vaart niet weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je rooft een graftombe leeg zonder de graftombe zelf mee te nemen. los van wat aanzien van toeriste zal het totaal niet winstgevend zijn omdat te doen, en zodra iets niet winstgevend is voert de mens het ook niet uit.
ze nemen gewoon alle belangrijke dingen uit het schip mee en that's it.