Wat is dit? Een antieke schaarklem met tandjes?

Het lijkt een medisch hulpmiddel maar ik kan het niet plaatsen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het is een suikertang (ook wel suikerschaar), behorend bij een antiek thee- of koffieservies. Daar kon je een gewenst stukje suikerklont mee afbreken.
Amadea
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Grappig, ik had dezelfde tang gezien maar begreep de kartelrand niet. Nu wel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ en handig. Ik ben klontjes vaak aan het breken of laat een deel smelten en vis de rest er snel uit. Terug op de markt met dat ding ;-)))))