Hoe kunnen deze stenen bewegen?

De death vally rocks bewegen soms honderden meters lang door de woestijn.Sommige van die stenen wegen evenveel als 2 mensen.

Toegevoegd na 9 minuten:
En de verklaring van de grond die zacht word door regen:Het regen daar een centimeter per jaar,soms minder en soms niet.De wind kan ook niet verantwoordelijk zijn want er is gerapporteerd dat 2 stenen on een nacht in tegenovergestelde richting bewogen:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

[waarschijnlijk] Door de wind.

In tijden van regen is de bovenkant van de grond zachte modder. De sterke wind die er staat verplaatst de rotsen.

Toegevoegd na 34 seconden:
[quote="http://geology.com/articles/racetrack-playa-sliding-rocks.shtml"]

Wind is the Favored Mover!

All of the best explanations involve wind as the energy source behind the movement of the rocks. The question remains is do they slide while encased in an ice sheet or do they simply side over the surface of the mud? Perhaps each of these methods is responsible for some rock movement?
[/quote]

Toegevoegd na 1 uur:
De regen valt ook in de omliggende bergen. Die neerslag komt beneden aan, en wordt i de koude winter bedekt met bewegende ijs-lagen, welke tezamen met de wind de rotsen vooruit duwen over de modderige bodem. Er is nog discussie over de vraag of het ijs belangrijk is of niet. er is geen discussie dat het de wind & modder tezamen zijn.