Associëren de kleinste kinderen zich steeds met een andere Teletubbie naarmate ze ouder worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoop antwoorden. Toch geen enkele die ik verwacht had.
Ik dacht dat kinderen zich in eerste instantie met po zouden associëren omdat die de kleinste is en de makkelijkste naam. Daarna met Lala, die iets groter is met een iets uitgebereidere naam enzovoorts. Tot Tinky Winky die de grootste is en de moeilijkste naam heeft. Daarna is de luier fase over en stopt de aandacht voor de Teletubbies. (die Teletubbie konten suggereren volgens mij luiers onder hun "kleding".) Navraag bij mijn dochtertje van 3: "Po is de liefste want die is heel klein en die kan je zo optillen."
Prachtige logica :D Best antwoord voor Pijnboompitje met Elisabeth in het kielzog!

Het beste antwoord

Nee. De meeste kinderen kiezen een favoriete teletubbie, en daar blijven ze meestal bij totdat ze over de hele teletubbie-fase heen zijn. Mijn dochter koos lala, haar vriendinnetje po. Een jaar later waren teletubbies stom en ze gingen niet 'over' naar een andere.
Ik denk dat de meeste zich associëren met po of lala, omdat die lief, speels en grappig zijn.
Tinkie winkie is gewoon een beetje irritant en heeft ook nog eens een lelijke stem, en welk kind kan zich nou associëren met tinkie winkie? Dipsy doet er niet echt toe, maar die zal wel een goede 3e plaats zijn.
Na de teletubbie-fase wordt het meestal een ander figuur waar ze zich mee associëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ken geen kinderen die zich daarmee associëren eigenlijk. Ze zien het als groep in geheel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze zich na het peuter zijn niet meer met de teletubies associëren, maar bijvoorbeeld met Bob de Bouwer of Dora the Explorer en later met Superman en Barbie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als ze nog ouder worden met Ash Ketchum.
Nee, ik ken geen kind dat op straat roept "Ik ben Lah-lah, en jij Kinky Windy" ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk met jonge kinderen. Deze vinden teletubbies wel leuk, maar associëren zich niet met een teletubbie. Misschien doet een enkele peuter dat wel, maar ik ben ze niet tegengekomen.
Ze associëren zich wel met Bob de Bouwer, Princess en Spiderman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teletubbies is tegenwoordig niet meer de hype onder peuters, zoals het was toen ik klein was.
Ik weet nog wel, iedereen had een favoriete teletubbie. Dat veranderde over het algemeen niet. Het had meer te maken met de persoonlijkheid die je had, wou hebben of wou dat anderen dachten dat je had. Ik werd bijvoorbeeld vaak gezien als de tomboy maar voelde me niet zo, dus ik wou Po zijn, de meest schattige en meisjesachtige teletubbie. Zo was er voor iedereen iets.
Teletubbies is overigens maar zo'n korte fase dat kinderen niet genoeg ontwikkelen om van favoriet te wisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik kan geen enkel aanknooppunt vinden waarom dit zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er dan verschillen in Teletubbies? Oudere en jongere?

Ik heb wel eens mee moeten kijken toen een paar nichtjes en neefjes op logeren waren, maar ik zie geen enkel verschil in de ene en de andere teletubbie...
En als ik al geen verschil zie, dan is de kans ook niet zo groot dat de kinderen dat wel zien...

:-))