Wordt het tv programma "lekker slim" op RTL5 gespeelt of niet?

oeps..gespeeld met een d...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (7)

nee geloof me, deze mensen bestaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk heb ik het gevoel van wel. Maar ja er zijn mensen die bepaalde vragen inderdaad niet weten.

Even op internet gezocht en kwam reactie's tegen als:

- Het is ook nep.
1 van die (brunette )meiden herken ik uit een ZEER slechte nederlandse film.

- Bridget was laatst nog in Boulevard en sprak over Lekker Slim, volgens haar was het toch echt hoor!
Niet dat het dan waar is maar ik vroeg het me ook wel af hoor, dit kan toch niet waar zijn.

- Of het nou nep of echt is: feit blijft dat ik het een behoorlijk vrouw-denigrerend programma vindt.

De Mannen mogen wel even raden of hun "vrouwtjes" het antwoord op de vragen wel zullen weten. Vaak weten ze het antwoord zelf niet eens, maar dat maakt niet uit
zij kunnen namelijk een groot geldbedrag winnen en de vrouwen worden zoetgehouden met een saunapakketje.

Mag je eigen conclusie trekken.
Ik ben zelf vrouw.. en ach ik kan er wel om lachen. Zolang die meiden gelukkig zijn.
Ik vind niet dat dit wat zegt over andere vrouwen. er zijn ook zat slimme vrouwen en die zie ook op televisie. Dus denigrerend is het programma misschien wel, maar het is maar net hoeveel je je er van aantrekt..

Ik zeg: Het is echt. (Denk maar terug aan Jensen met zijn "dozijn" vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb beide afleveringen gezien....ik twijfel nog. Als het gespeeld wordt is het topamusement van het niveau "the young ones" (maar dan zonder de grappige situaties) als het echt is dan moeten een hele grote groep mensen zich schamen. De dames in kwestie zelf, de mensen die hun een "opleiding" gegeven hebben, de programmamakers die misbruik maakt van de dames en vooral de kijkers (inclusief ikzelf)

"Ja, de moord op Kennedy was van tevoren aangekondigd op het internet"

...oef!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ging twijfelen bij de vraag "op welke schaal worden aardbevingen gemeten?". De redenering van de dames was als volgt:

Is dat niet decibel? Ja, want geluid meet je in decibel. En geluid is trillingen. Een aardbeving is ook trillingen, dus wordt die ook gemeten in decibel.

Los van het feit dat het antwoord natuurlijk fout was, is de redenering gewoon te slim voor iemand die echt zo dom/ongeïnformeerd is. Je moet maar weten dat geluid wordt gemeten in decibel. En je moet maar weten dat geluid bestaat uit trillingen, En je moet de link maar weten te leggen met de trillingen van een aardbeving, en daar die kennis dat een ander soort trillingen gemeten wordt in decibel. Iemand met genoeg algemene ontwikkeling om tot die redenering te komen, heeft ook genoeg algemene ontwikkeling om te weten dat aardbevingen worden gemeten op de schaal van Richter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze mensen bestaan. En nog dommere.
Dat geeft ook helemaal niks. Ieder zijn talent.
Alleen het op die manier exploiteren van de domheid is
af te keuren.
Alles echter voor de kijkcijfers! Lachen om domme antwoorden. Eerst hadden we bij Idols, X-factor en Hollands got talent de audities met de talentlozen waar we met zijn allen naar keken.

"Hé, zeg, dat scoort als een gek!." Laten we eens een ander programma verzinnen waar we mensen voor gek zetten. Beetje brainstormen en wat rolt er uit: "Lekker slim".

Zolang er meer dan 500.000 mensen kijken naar dit soort programma's zal het niet stoppen, aangezien wij vrije westerlingen vinden dat (bijna) alles moet kunnen.
Mensen willen ook zo graag met hun kop op tv voor hun "5 minutes of fame".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gespeeld? Ik dacht het niet. De dames zijn uitgezocht op hun (lage) kennisniveau, je zal in dit programma nooit een academisch gevormd iemand, zoals een vrouwelijke arts, aantreffen.
Theoretisch kunnen het ook actrices zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar jullie vergeten dat de dames ook vriendinnen of kennissen van elkaar zijn, ik bedoel hoeveel van dat soort stelletjes vind je nou nog, + elke keer als de een drijgt het goede antwoord te geven gaat ze toch altijd mee met het veeel dommere antwoord.