Bestaat er een vertraagde spiegel?

1.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Was het antwoord van de vorige vraag niet duidelijk, of was je niet op de conclusie gekomen die het vorige antwoord op je vraag gaf?
Als het antwoord op je vorige vraag JA is, dan is het antwoord op deze vraag JA, alle spiegels.
Amadea
5 jaar geleden
Een broekenwinkel in Den Haag heeft (of had) een vertragende spiegel: https://www.jeanscentre.nl/vertragende-spiegel

Antwoorden (2)

Ja, elke spiegel is een "vertraagde spiegel". Net zoals alles wat je ziet vertraagd aankomt, is wat je in een spiegel ziet altijd vertraagd extra vertraagd. Dit is echter zo weinig dat je het niet opmerkt.
---
Als je een duidelijk waarneembare vertraagde spiegel wil, of iets wat er op lijkt kan je werken met een videoscherm en een videocamera bovenop het videoscherm. Je hoeft dan niet eens te vertragen, de hele keten geeft wel ergens vertraging.
geeft wel ergens zichtbare vertraging
Toegevoegd op 08 januari 2019 21:15: tekst
5 jaar geleden
Iedere spiegel geeft het beeld een ietsepietsje vertraagd weer, maar als je bedoelt of er ook een spiegel bestaat waarin je bv je rug pas kunt zien als je je hebt omgedraaid om in de spiegel te kijken, dan is het antwoord: Ja.
Een kledingzaak in Den Haag heeft een spiegel geplaatst die beelden zeer vertraagd afspeelt.
De spiegel is afkomstig van het Duitse xplace GmbH te Göttingen en bevat een camera en een touchscreen. Een medewerker kan daarop aangeven met hoeveel seconden het beeld moet worden vertraagd. De spiegel is getest in augustus 2017.
Eind 2018 moest negentig procent zijn omgebouwd, in de zomer 2019 moet alles volledig omgebouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Mooi antwoord, kende het nog niet op deze manier toegepast.
Antoni
5 jaar geleden
Amadea schreef op 8 januari 2019 al in een reactie: "Een broekenwinkel in Den Haag heeft (of had) een vertragende spiegel: https://www.jeanscentre.nl/vertragende-spiegel "
LeonardN
5 jaar geleden
Oh, heb ik gemist. Plus voor Amadea dan ook.