Hoe noem je iets dat ongeboren is en bijv. in de een pot gedaan wordt?

Kom er echt niet op. Bijv. een ongeboren veulen dat nog maar een paar weken o.i.d. oud is en dan wordt opgezet in een pot met speciaal water erin.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

embryo op sterk water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij noem je dat gewoon dieren op sterk water.

Voor het gebruik van "sterk" water is de gebruiksconcentratie 4% oplossing van de 37% formaldehyde. Afhankelijk van het soort dier of organisme kan ook nog alcohol toegevoegd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lijkt op het volwassen exemplaar, spreek je van foetus, daarvoor is het embryo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een stukje uit de krant:

Het gaat om zo'n tweeduizend dierlijke embryo's op alcohol, vooral insecteneters en andere zoogdieren, plus zo'n tachtigduizend microscopische preparaten en toebehoren. Deze - ten dele overigens na Hubrechts dood uitgebouwde - collectie geldt als de grootste en meest complete in haar soort ter wereld.

zoals je ziet heeft het meerdere betekenissen:
Embryo's op sterk water
Embryo's op alcohol

aan de hand van een organisme wordt bepaald of er alcohol in wordt gegoten.