wat zou er gebeuren als een wormhole door een zwartgat opgeslokt wordt?

Geen van beide hebben wij als mens ooit gezien en het bestaan ervan is nog niet bewezen maar toch vind ik het leuk hierover te fantaseren en vandaar mijn vraag:
Wat zou er gebeuren als een wormhole door een zwart gat 'opgeslokt' wordt? Een zwart gat heeft een hele zware massa terwijl voor een worm hole negatieve massa nodig is.
Zal de kracht van het zwarte gat dan afnemen zodra deze een wormhole op zou slokken of zou het zwarte gat door de wormhole opgeslokt worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Aangezien er nog geen goede relativistische quantumtheorie is is ook nog niet duidelijk of wormgaten echt kunnen bestaan en hoe ze dan precies zouden werken. Ook is niet duidelijk hoe ze zouden kunnen ontstaan en of ze wel voorkomen in het heelal.

Het antwoord op je vraag weten we dus simpelweg niet (zeker).

Mijn vermoeden is dat het al heel snel bye-bye wormhole zal zijn.