Zou de pijnappelklier niet meer onderzocht moeten worden om zo op wetenschappelijk niveau paranormale dingen te onderzoeken?(zie artikel)

http://www.droomvrienden.nl/DVforum/viewtopic.php?t=1509&sid=8939c5fc448b82ceee09b31d77f5f31f

Dit artikel legt veel daarover uit.Dr. Rick Straussman heeft hier veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.In mijn ogen is de pijnappelklier de sleutel om paranormaliteit en de wetenschap bij elkaar te brengen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De wetenschap is al een tijd bezig, paranormale ervaringen te onderzoeken. Daar zijn vele onderzoeksgroepen mee bezig, en samen onderzoeken ze alle mogelijke oorzaken van paranormale ervaringen.

Zo konden er bij hersenoperaties waarbij de patiënt bij bewustzijn was, paranormale ervaringen worden opgewekt door bepaalde hersengebieden te stimuleren. De patiënt had dan de duidelijke ervaring dat hij buiten zijn eigen lichaam zweefde, of hij voelde met zekerheid dat zich een entiteit schuin rechts achter hem bevond.

Op die manier, en op vele andere maniere, onderzoekt de wetenschap de basis van paranormale ervaringen.

Het is een heel moeilijk onderzoeksveld, dus de voortgang gaat heel langzaam. Stukje bij beetje ontdekken we echter hoe paranormale ervaringen tot stand komen, en waarom de ene persoon er gevoeliger voor is dan de andere.

Van een "bij elkaar komen" is vooralsnog helaas geen sprake. De wetenschappelijke ontdekkingen duiden er tot nu toe allemaal op, dat het gaat om *ervaringen*, zonder basis in de realiteit.

Net zoals je iemand lichtflitsen kunt laten zien die er niet zijn door de juiste hersengebieden te stimuleren, kun je iemand energieën laten voelen die er niet zijn door andere hersengebieden te stimuleren. Hoewel het allemaal nog erg pril is, wijzen de onderzoeksresultaten er dus op dat paranormale ervaringen precies dat zijn: ervaringen, zonder verband de realiteit.

Mocht dit vermoeden door verder onderzoek worden bevestigd, dan zullen we paranormale dingen weliswaar begrijpen, maar er zal altijd een groep blijven die blijft geloven in de realiteit van de ervaringen - simpelweg omdat de ervaringen voor hen zo realistisch aanvoelen, of omdat dit geloof hen een fijn gevoel geeft. In dat geval kun je dus net zo goed zeggen dat welk onderzoek dan ook er juist voor zal zorgen dat de wetenschappelijke en de paranormale wereld zich juist verder van elkaar zullen verwijderen.
Cryofiel