Hoe werkt slangen bezweren?

welk liedje fluiten ze om de slang te bezweren?
gaat de slang in trance tijdens het bezweren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! En als je dan die slang kan bezweren kun je je kunsten uitoefenen op een verdwaalde krokodil in Nijmegen. +1 voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank.
is er een krokodil in nijmegen?

Het beste antwoord

(de meeste) Slangen zijn doof, dus ze horen geen tonen. Waardoor ze bezweerd raken is de beweging van de fluit, die heen en weer gaat. Slangen zien vooral warmte, en de fluit is een lang en meestal iets warmer ding door de luchtverplaatsing binnenin de fluit. Dus nee, hij is niet in trance, hij volgt zijn "prooi".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is het zwaaien met he fluitje dat invloed op ze heeft.
Slangen horen bijna niets.
AWM
13 jaar geleden
Het lijkt alsof slangen meebewegen op de muziek die de slangenbezweerders spelen op hun fluiten. Dit is echter niet waar. Cobra's, die voornamelijk gebruikt worden voor het bezweren van slangen, zijn namelijk doof. Doordat slangen visueel ingesteld zijn reageren ze niet op geluiden maar op beelden. Ze bewegen mee met de bewegingen van de fluit die die slangenbezweerder de fluit laat maken wanneer hij speelt. De slang beweegt mee met de fluit omdat dit een natuurlijk vluchtmechanisme van de slang is. De slang maakt zich klaar om te vluchten maar doet dit nog niet omdat er geen echt gevaar dreigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
“Weinig mensen weten dat slangen doof zijn en alleen reageren op gebaren. De cobra komt omhoog omdat hij de beweging van de fluit ziet, niet omdat hij de muziek hoort. Hij voelt zich bedreigd en zet instinctief een verdedigende houding op waardoor hij een spectaculaire houding aanneemt”