Terug in de tijd??

Om een bepaalde afstand af te leggen heb ik tijd nodig. Ga ik sneller dan is de afstand het zelfde maar de tijd korter. Ga ik nog sneller dan is de tijd tussen vertrek en aankomst steeds korter. Op een gegeven moment ben ik zo snel dat ik eerder aankom dan ik vertrek. Wie gaat mee in deze theorie?? Of weet hier meer van....

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik snap ook wel dat het ver gezocht is. Maar als je er over na gaat denken... Ga er vanuit dat er geen max snelheid is.

Als je steeds de helft van een afstand aflegt dan kom je er ook nooit. Maar er is een omslag punt. Dat moet hier ook zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hoeverre dit een vraag is er klopt niks van deze theorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ hersencel.. het is dan ook maar een theorie.. een filosofie.. maar zonder vragen geen antwoorden... ik vind hakuna's gedachtenspinsels geweldig.. sterker nog.. door dit soort vragen ooit aan mezelfte stellenben ik tot de conclusiegekomendat "tijd" helemaal niet bestaat. tijd is slechts een door ons gemaakt instrument om een ervaring te meten. en weet je wat nog leuker is... ik draag al jaaaaaren geen horloge is... beredeneer steeds minder m'n ervaringen.. heb sindsdien zeeen van tijd over en ervaar de mooiste dingen. dus hakuna.. lekker door blijven filosowetenschappentheoriseren hoor!! :)

Het beste antwoord

Gewoon achteruit lopen. Dan kom je bij het vorige punt aan, terwijl je het volgende al gehad hebt.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA ja dat klopt. Ik zal het ontouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het enige antwoord wat feitelijk waar is

Andere antwoorden (8)

Zoiets kan alleen maar in tekenfilms. Je kunt op een gegeven moment niet sneller dan een bepaalde snelheid. Wel leuke vraag overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nooit aankomen voordat je vertrekt.
Je zal altijd eerst moeten vertrekken, ongeacht hoe hard je gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie ik het ook... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@:@ +1 Ik zie het ook zo
De theorie klopt als je sneller als het licht zou kunnen gaan, en dat zit er nog even niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zowiezo niet omdat je niet oneindig snel kunt. De snelheid van het licht (volgens einstein) kan niet verbroken worden (dus kan niet sneller dat het licht).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel de vraag want als je niet sneller kunt dan het licht kun je niet snel genoeg zijn om terug in de tijd tegaan. En ik ga ervanuit dat einstein zonlicht bedoelde, staat wel ergens op wikipedia.
Dan zou je al zijn aangekomen voordat je begint, dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
van punt A naar punt B is nou eenmaal een afstand, hoe klein deze ook is daar zit tijd tussen, deze kan nooit in de 1 staan.

Als voorbeeld, je wilt het licht aan doen, dan zou voordat je het lichtknopje indrukt het licht al aan zijn, dat gaat hem niet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de relativiteitstheorie:
Als astronauten met enorme snelheden door de ruimte heen razen verloopt hun eigen tijd langzamer dan de tijd op aarde. Bij terugkomst op aarde is iedereen sneller ouder geworden dan zij.

Algemene relativiteit maakt het ook mogelijk om terug te reizen in de tijd, en daardoor ontstaan er vreemde paradoxen. Ga terug naar het verleden, vermoord je eigen grootvader en voorkom zo je eigen bestaan. Ondanks dit soort vreemde gevolgen is de algemene relativiteitstheorie tot nu toe voor alle experimentele tests geslaagd.

Ook leuk: De tijd verstrijkt anders voor mensen die met verschillende snelheden reizen. Als van een tweeling de een met de lichtsnelheid door de ruimte reist terwijl de ander thuis blijft, dan zullen ze bij hereniging niet meer even oud zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ook leuk: De tijd verstrijkt anders voor mensen die met verschillende snelheden reizen. Als van een tweeling de een met de lichtsnelheid door de ruimte reist terwijl de ander thuis blijft, dan zullen ze bij hereniging niet meer even oud zijn." Tenzij ze ook nog eens heen of terug een wormhole meepakken dan zouden ze elkaar weer kunnen ontmoeten.
Nog even voortbordurend op het antwoord van KAMAREL, Als het ooit zover zou komen dat men terug zou kunnen reizen in de tijd hadden we die ervaring al mee gemaakt moeten hebben door mensen uit de toekomst die het verleden opzochten maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. (zoals in Back to the Future)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hakuna,

Tijd boeit me al jaren mateloos.

Bij ons in het westen mag het dan nog zo zijn dat een meerderheid denkt dat tijd een rechte lijn is die met iedere tik van de klok een stukje langer wordt.
In andere culturen denkt/ dacht men daar heeeeel anders over.

Volgens de Maya’s bijvoorbeeld is tijd een multi-dimensionaal concept. Tijd is een frequentie, een trilling en een geestelijk mentaal concept. Tijd is de barrière tussen oorzaak en gevolg.

Boeddha, vergeleek tijd met een wagenwiel. Ieder punt van het wagenwiel dat in aanraking komt met de grond correspondeert met een “nu”. De ononderbroken, zich voortdurend herhalende reeks van nu-punten (het totale wiel) symboliseert heel duidelijk het principe van tijd.

Volgens Einstein en zijn speciale relativiteitstheorie is de tijdscoördinaat noch een rechte lijn noch een cirkel, ze lijkt het meest op een in zichzelf terugdraaiende spiraal, symbool van een verloop zonder einde. Deze constatering sluit ook de vraag naar een mogelijk begin en eind van de tijd uit en wijst op de gelijktijdigheid van alle gebeurtenissen.

Dus wat is het nou? een frequentie? een rechte lijn? een circkel? een spiraal?

Misschien hoeven we helemaal niet uit te gaan van snelheid.. maximaal of minimaal.. misschien gebeurt alles wel gelijktijdig.. misschien kom jij wel op hetzelfde moment aan als je vertrekt?

Misschien hoef je je in het " verleden" alleen maar te herinneren dat je ooit vertrokken bent en weer aangekomen.. in dat geval kom je dus aan in het verleden...
Herrinner jij je dus je toekomst.

Misschien kan je vanuit het NU punt van het wiel een blik werpen op het punt waar het wiel in de toekomst de grond raakt en een nieuw NU maakt.

Misschien kun je midden in de circkel van het wiel alle kanten in de tijd opkijken.. verleden.. NU.. en toekomst...
en verandert elk punt evenredig met de snelheid van het wiel...