als je in de spiegel staat, zie je jezelf qua afstand dan in de spiegel of die afstand dat je voor d spiegel staat, daarachter ook nog?

stel je staat 2 meter van de spiegel af, zie je jezelf dan op 2 meter (in de spiegel) of 4 meter, ook nog daarachter

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

De afstand van jouw lichaam tot de spiegel wordt verdubbeld.

Als je met je ogen in het echt maar tot 2 meter scherp zou kunnen zien, wordt je spiegelbeeld met een afstand van 2 meter tot de spiegel (ook) vaag. Je moet dan immers 4 meter ver kunnen zien.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Dit zou anders zijn als men een spiegel maakt die eigenlijk een beeldscherm is+camera. Als je dan 2 meter ver staat, en je max 2 meter scherp kan kijken dan zie je wel scherp ook al sta virtueel 2 meter+2 meter verder.