Waarom kan een spaceshuttle niet opstijgen, maar wel landen als een vliegtuig ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een spaceshuttle heeft geen vleugels, dus kan hij niet gebruik maken van de krachten waar een vliegtuig gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Een space shuttle heeft toch heel duidelijk zichtbare vleugels...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk heeft hij vleugels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een space shuttle heeft zeker wel vleugels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Delta vleugels
De spaceshuttle is in feite een zweefvliegtuig met een motor. Het is niet echt gemaakt om te vliegen zoals een vliegtuig.
Het enigste dat ze gedaan hebben is haar voorzien van een raket motor omdat dit de enigste manier momenteel is om in de ruimte te komen

Toegevoegd na 4 minuten:
Momenteel zijn de motors niet krachtig genoeg om het toestel te laten ontsnappen aan de aantrekkingskracht van de aarde. Daar heeft men nog altijd een raket voor nodig.

Tijdens het terugkomen in de dampkring vliegt het ook niet een vliegtuig. Het valt feitelijk gecontrolleerd als een baksteen uit de lucht, om dan het laatste stuk over te gaan als een zweefvliegtuig