Is de maan het verste waar een mens ooit is gereisd ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Nou exact gesproken is de plaats waar we nu zijn het verst waar een mens ooit is gereisd. Alles (aarde, zonnestelsel etc.) draait nl. met enorme snelheden. Degene die het verst is gekomen is dan degene die op aarde het oudst is. Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar wel juist!

Het beste antwoord

Ja, tijdens de Apollo 13 missie werd tijdens de rondgang rond de maan de grootste afstand (400.171 km) die een mens ooit van "huis" was bereikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
+. Maar twee eerdere Apollo-vluchten hebben ook een rondje maan gedaan, en Apollo 11 (de eerste lander) ook. Kwamen die dan niet even ver als Apollo 13, of kwam Apollo 13 echt een stuk verder omdat ze de maan enkel als "terugslingeraar" gebruikten en niet als "parkeerbaan"?