Hoort deze tabel bij het stoltraject van paraffine of stearinezuur?

Normaliter stel ik geen huiswerk vragen op deze site. Dit wil ik in het vervolg dan ook niet meer doen, maar het is redelijk belangrijk voor me.

Hier volgt de tabel:

(De tijd staat dus links, de temperatuur rechts.
Deze tabel geeft dus mijn meetresultaten weer, maar ik vind het niet erg duidelijk. Hij is niet constant op een bepaald moment, dus zou ik er van uit kunnen gaan dat de stof een mengsel is, maar hij gaat wel in een keer heel langzaam vanaf 8.5 minuten. en dan blijft hij een beetje rond de 52 graden hangen: het smeltpunt van paraffine dus. En nu begin ik heel erg te twijfelen, en ik moet hem morgen inleveren. Vandaar mijn vraag (anders had ik het wel aan de docent kunnen vragen.)

Kortom, komen de gegevens uit de tabel overeen met een mengsel of een zuivere stof?

--
Mijn excuses voor mijn vraag, omdat ik weet dat hij niet op deze site hoort..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Paraffine heeft geen smeltpunt, maar een smelttraject dat tussen de 52 en 54 graden ligt.
heb je iets aan dat antwoord?

google maar op smelttraject paraffine, misschien wordt het dan duidelijker
succes
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o wat stom van me. dat bedoelde ik ook, in ieder geval, heb ik nu de resultaten van een mengsel of een zuivere stof in een tabel verwerkt?
anneliez
12 jaar geleden
Heb je hem ook echt in een grafiek uitgezet?
mij lijkt hij wel zuiver, maar dat is omdat ik denk dat als er een verontreiniging in was gedaan je echt 2 trajecten moet zien . Denk dat je leraar niet zo gemeen is om 2 stoffen met hetzelfde traject te mengen (vandaar die grafiek dus, dan zie je het nog beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet op een of andere manier, en dat vind ik heel vervelend. Ik heb er wel een gemaakt, maar die pakt deze site niet.
anneliez
12 jaar geleden
Die hoeft deze site niet te pakken, als je zelf maar duidelijk ziet of er 1 stollingstraject is of dat er 2 zijn