Wat gebeurt er met water onder een oneindig groote druk, bij een constante temperatuur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Onder een oneindig hoge druk worden de moleculen in elkaar gedrukt . Een liter water zal dan nog slechts een micrometer of zo groot zijn. Precies wat er gebeurt in een zwart gat in de ruimte.
6 jaar geleden
Water onder oneindige druk wordt een zwart gat. Oneindige druk wil zeggen dat niets kan ontsnappen.

Stephan Hawkings heeft gezegd dat een zwart gat warmer is dan het absoluut nulpunt (omdat dat volgens hem dat niet anders kan volgens de wetten van de thermodynamica)
Oneindige druk EN constante temperatuur lijkt dus mogelijk.

Watermolekulen op nul graden Kelvin staan stil, een vaste stof: ijs.
Watermolekulen in een zwart gat (onder oneindige druk) bewegen.

Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk: water onder oneindige druk bij een constate temperatuur zal "bewegen".....

Toegevoegd na 19 minuten:
In 2017 weten wij te weinig over "zwarte gaten" om je vraag wetenschappelijk te beantwoorden.