Alle vingerafdrukken zijn UNIEK, zelfs en ook van tweelingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de afdruk op elke vinger van jou als één persoon is uniek, je zou bijna verwachten dat je op elke vinger van de 10 dezelfde afdruk zou hebben, maar dat is ook al niet zo... Elke vinger heeft zijn eigen afdruk, totaal uniek dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat niet alles identiek is, het waren gewoon twee zaadjes in een ei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bij een eiïge tweelingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel een ei twee zaadjes. Bij een drieling drie zaadjes. ETC. ETC, iets beter opletten bij biologie op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tweeling die ontstaat door insnoeirng van 1 bevruchte enkele eicel.
Dus niet te snel concluderen.
Mijn eindcijfer voor bio was 8,7 op HAVO niveau, waarschijnlijk heb ik dus wel goed opgelet of ik ben super maar dat gelof ik zelf niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door meerdere zaadjes, HTS en een iets hoger cijfer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk zou ik ook zeggen, maar door insnoering kun je met 1 zaadje een eeneiige tweeling krijgen.
Misschien kennen ze dat op de HTS niet. Techniek en biologie staan best wel een beetje uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeroen, pas op, niet te stug volhouden voor je bijgelezen bent. Het is écht maar één zaadje per ei. Zie verder bij Kyodo´s antwoord. Zonder HTS-opleiding, maar dit is dan ook niet bepaald hogere werktuigbouwkunde of lucht- en ruimtevaarttechniek ofzo. Gewoon Libelle-stof. http://www.meerling.nl/moeder/zwangerschap/een_of_tweeeiig.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Jeroen, haal je schoolgeld maar weer op want je hebt het nog niet helemaal begrepen.
Vingerafdrukken worden in de baarmoeder gevormd en zijn een samenspel van DNA (identiek bij eeneÏge tweelingen), voeding, plaats in de baarmoeder, snelheid van ontwikkeling van de vingers,... en dat is verschillend bij alle tweelingen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Aanvulling:
Een deel van de vingerafdrukinformatie is genetisch bepaald en zal dus bij beiden terug te vinden zijn zoals soortgelijke patronen en de breedte en hoogte van de papillairlijnen. Een ander deel wordt bepaald door externe factoren. Hoe iemand in de baarmoeder ligt en waar er druk wordt uitgeoefend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige structuren in het lichaam liggen vast (min of meer) maar kleine verschillen in plaats en vorm komen voor.
Dit heeft mede te maken met de omstandigheden, die bijvoorbeeld bepalen hoe groot we precies worden en hoe gespierd.
Dat hangt van oa voeding, verzorging en sport af.
Die speling is iets groter dan de lijntjes in vingerafdrukken, je zou dat de artistieke vrijheid wat het bouwplan (het genoom)in de vorming van het lichaam kunnen noemen, het fijne ader/slagadernetwerk (de haarvaten) liggen ook niet vast qua plaats maar hangen af van persoon , gebruik en training, dus behoefte.
Plat gezegd valt de bouwfijnheid onder het "ruisniveau"
omdat voor de zeer kleine structuren alleen een algemeen
bouwplan bestaat, vandaar dat we allemaal verschillende vingerafdrukken hebben
, zou ook dat in ons DNA beschrevenstaan hoe dat precies moest lopen, dan was ons genoom nog een heel stuk langer geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeroen 1962 slaat de plank behoorlijk mis. Een één eiege tweeling komt uit 1 zaadcel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt uit een ei wat bevrucht wordt door twee zaadjes. Bij kunstmatige insimatie komen er vaak meerlingen voor daar ze om de kans om het eitje te bevruchten vergroten er meer zaadjes inspuiten. Even opletten bij biologieles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Jeroen, ik denk dat je inderdaad weer even terug moet naar biologieles. Een eeneiige tweeling komt uit één ei, (duh) , maar één zaadcel is ook meer dan voldoende. Pas NA de bevruchting, in het blastula-stadium (als het eitje een paar keer is gedeeld enu it een klein klompje cellen bestaat) deelt het eitje zich op in twee afzonderlijke delen, die elk als een apart kind verder groeien. (Heel soms is de deling niet volledig en ontstaat er een zogenaamde siamese tweeling, ALS de vrucht het overleeft).
Elke eicel kan maar één keer bevrucht worden en verandert dan zodanig dat een nieuwe zaadcel er niet meer in kan. Bij kunstmatige inseminatie worden in de regel eerst (kunstmatig) meerdere eitjes bevrucht, zodat de kans bestaat dat er meerdere eitjes tegelijkertijd bevrucht worden. Daardoor ontstaan er op die manier vaak meerlingen, maar die zijn meestal meer-eiig. Natuurlijk kan er ook een zo'n eitje delen, maar dan nog is daar maar één enkele zaadcel aan te pas gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs bij ICSI, waarbij bij slecht zaad het zaad rechtstreeks in het eitje wordt ingespoten, gaat het maar om één enkele, zorgvuldig geselecteerde zaadcel. En ook dat kan een eeneiige tweeling worden.