Wat is het meest lieve dier?

Met lief bedoel ik; zal het beste de mens beschermen, stel dat een dier goed wordt opgevoed, welk dier kan dan het beste een weerloos kind beschermen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (14)

lieveheersbeestje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kat, overduidelijk vorig jaar nog uit onderzoeken gebleken..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn poes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn katten natuurlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onmogelijk feitelijk te beantwoorden. Wel zou je een enquête kunnen houden ofzo.

Welke criteria maken een dier lief of juist niet? Moet je dan naar statistieken gaan kijken welk dier het minst icm fysieke schade wordt genoemd ofzo lijkt me niet (blijft de vlieg bv over, maar die is dan weer totaal niet aaibaar etc).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles wat jong en pluizig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aangezien een mens ook een dier is kun je mensen ook meerekenen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle dieren zijn lief, zolang er maar pepersaus en frietjes bij geserveerd wordt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het knuffeldier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeeslakken. Doen nooit iemand kwaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Salamanders
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Indien het gaat om huisdieren gaat mijn persoonlijke liefde voor dieren uit naar honden en poezen.

Wij hebben zelf twee katers en een hond en die zijn ons net zo dierbaar als de mensen waarvan wij houden.

Soms om heel eerlijk te zijn krijg vooral ik zelf van deze drie meer liefde en aandacht dan van degene _heb het nu over de mensen waarvan ik hou_ daar zij alle drie altijd blij zijn als ze mij zien, want dan willen ze kroelen, bij me liggen en zitten en aangehaald worden, dit in tegenstelling tot vele mensen.

Daarnaast maken ze in tegenstelling tot mensen ook geen ruzie en zullen je ook geen gemene dingen toe wensen.

Dit terwijl ik heel goed weet dat elk gezin of huis zijn eigen kruis heeft en dat daar dingen voorvallen en dat zie ik dan ook _ indien het binnen de perken blijft_ als gewoon want nooit een meningsverschil lijkt me een reuze saair bedoeling.

Ben namelijk vrij ernstig ziek waardoor de spanningen hier thuis heel hoog op kunnen lopen _vandaar in het begin als de dieren mij zien, want ik lig heel veel op bed_

Daarnaast voelen zij alle drie als geen ander aan dat er wat met mij is, want de hond ligt aan mijn voeten en de twee katers naast mij op de bank met allebei hun lieve kattekoppen op mijn schoot kopjes te geven, en ook voelen ze de onderlinge spannigen aan, want dan merk ik dat ze zich nerveus gaan gedragen en in hun eigen kattetaal beginnen te miauwen en de hond _kwispel_ nerveus heen en weer begint te lopen.

Echter buiten de vraag wie het liefste dier is, is dat voor ieder mens verschillend en heb dan ook geen oordeel over mensen die goed zijn voor hun muis, hamster, rat, vogel of welk dier dan ook echter zou dit nooit mijn geliefde huisdier zijn daar ik van sommige dieren zelf vindt, dat ze niet in een kooi of zoals een vis in een kom zouden mogen zitten.

Ik vraag me dan ook regelmatig af, hoe ik het zou vinden om het merendeel van de dag achter de tralie's te moeten zitten of de gehele dag rondjes moet zwemmen in een _altijd te kleine_ vissekom.

De dieren die wij hebben, voooral de hond die er bij is gekomen hebben bij ons in ieder geval een uitermate goed leven en komen op geen enkel gebied te kort en de liefde die zij van ons krijgen, daar worden wij rijkelijk door beloond door de liefde die ze zelf terug geven en het genot om naar ze te kijken als ze met elkaar in de weer zijn, want dat is mooier dan de beste film.

Heb de afgelopen jaren al veelvuldig laten weten, dat er indien er sprake zou zijn van reincarnatie ik graag als een hond of poes terug zou willen komen echter wel onder de voorwaarde dat dit dan wel in een heel goed huis moet zijn waar ze dan net als ik van me houden en ook alle liefde geven waarom ik zou vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of op deze vraag een duidelijk antwoord te geven is.
Als je kijkt naar dieren, komt de aap (Tja, evolutie??) het meest in de buurt van de mens. Ook wat betreft intelligentie.

Voor mij is de hond het aangeweze dier voor bescherming van kinderen, neem als voorbeeld de blindegeleidehond.

Daarnaast kun je denk ik wel stellen; wanneer een dier vanaf de geboorte in '' gevangenschap'' leeft kan het zo worden afgericht, dat het zijn natuurlijke instinct verliest (hierbij in ogenschouw nemen dat het dier nooit meer in zijn/haar natuurlijke omgeving in aanraking zal komen). Met dit gegeven kun je elk dier, mits hij/zij over enig intelligentievermogen beschikt, aanleren om te beschermen.

met vriendelijke groet,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een dwerghamster