Samenhang dubbele bachelor Informatica en Wiskunde?

Beste,

Ik ben nu bijna klaar met mijn eerste jaar Natuur- en Scheikunde bij de UU.

Jammer genoeg ben ik gedurende het jaar erachter gekomen dat deze onderwerpen me niet zoveel interesseren als ik had gehoopt. Vanwege deze reden ben ik aan het kijken voor andere opties zoals de combinatie van Informatica met een andere bachelor.

Op de UU geven ze de mogelijkheid op Informatica samen met Wiskunde te studeren, alleen vroeg ik me af in hoeverre je deze kennis kan toepassen bij Informatica, is het erg nuttig?
Op de middelbare heb ik wiskunde met een ruime negen af weten te ronden zonder veel moeite dus de basis beheers ik wel.

Als er niet heel veel samenhang is tussen de 2 studies lijkt me het namenlijk beter om iets als KI erbij tedoen.

Kortom,
Heeft de studie wiskunde veel toevoeging bij de informatica major?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wiskunde is voor informatica net zo belangrijk als voor natuurkunde.
Niet voor niets worden ze gecombineerd.
En je zult merken dat er nog heel wat meer wiskunde bestaat dan de basis die je gehad hebt.
Reddie
6 jaar geleden
kierkegaard47
6 jaar geleden
Aanvulling hierop: vaak komt bij informatica ook een ander soort wiskunde naar voren dan het type wiskunde dat je meer bij scheikunde en dergelijke ziet. Waar natuurkunde heel globaal gesproken meer heeft met analyse-achtige vakken, loop je kans dat je bij wat theoretischer aspecten van informatica te maken krijgt met wiskundevakken als grafentheorie, discrete wiskunde, formele logica en -bewijstheorie, complexiteitstheorie en andere aspecten van algoritmiek, en dergelijke -- al dan niet zo genoemd of vermomd onder een toepassingsnaam.
Reddie
6 jaar geleden
@kierkegaard47, met dank voor je uitbreiding.