Hoe groot is de kans dat 4 cijfers op een getal na presies mijn pin code is ?

ik heb een apparaat gekocht daar staan 4 cijfers op die op een getal na mijn pin code is . en dat getal wat klopt zit er een cijfer naast .
dus als mijn pin 1234 zou zijn is dit getal 123?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
gvrox
6 jaar geleden
Je bedoelt dat als je pin code 1234 is dat dan het getal op het apparaat 1233 of 1235 is ? Tellen 0234 en 2234 etc ook of gaat het alleen om het laatste cijfer ?

Antwoorden (3)

De kans is één op acht, ofwel 12,5%. De 1 kan een 0 of een 2 zijn, de twee kan een 1 of een 3 zijn enz.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou de kans is wel iets groter minsten 1 op 10.000 en volgens mij nog veel groter .
Amadea
6 jaar geleden
Kleiner dus, véél kleiner.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je berekent hier de kans, dat het apparaat het goed heeft.
De vraag stelt, dat het apparaat drie cijfers kan voorspellen, niet de plaats van het ontbrekende cijfer. noch de plaats van de juiste cijfers.
De kans, dat de cijfers in de juiste volgorde staan is 1 op 6, 0,167
De kans dat je de goede plaats raadt is 1 op 4, 0,25. De kans, dat je het cijfer goed raadt is 1 op 10, 0,1.
De totale kans is dus 0,167X0,25X0,1=0,004167
Maar, je kunt de vraag op vele manieren interpreteren!
1op 10x10x10x10
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De kans dat het eerste cijfer gelijk is aan je pincode is 0,1 (1 op 10).
Voor het 2e en 3e cijfer ook.
Voor het vierde cijfer is de kans 0,2 (2 opties uit 10).

Dus: 0,1 x 0,1 x 0,1 x (0,1+0,1) = 0.0002
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Plus.