Hoe belangrijk vinden wij(de mensheid) het overleven van onze soort?

We weten allemaal dat er een heleboel factoren meespelen op onze overlevingskans in het Universum. Er zou van alles kunnen gebeuren waardoor wij kunnen uitsterven, denk aan virussen, meteorieten, vulkaanuitbarstingen etc.

Wij doen er niet alles aan om dit te voorkomen, we moeten vooral uitgaan van amateurinformatie als het gaat om meteorieten die deze kant op komen. Waarom investeren we hier niet meer geld in? We hebben het immers over de overleving van onze soort!

En moet er niet veel meer geld naar de wetenschap in het algemeen? Gewoon op alle fronten. Wij mensen zijn nieuwsgierig en willen graag antwoorden op de grote vragen des levens!

Uiteindelijk zullen we deze planeet moeten verlaten omdat het te warm gaat worden, maar op het moment hebben we nog lang niet de technologie om ergens anders naar toe te gaan.

Waarom zit er niet veel meer geld in de garantie van het overleven van onze soort!?

Toegevoegd na 2 uur:
Ook een mooi voorbeeld is het collecteren voor het KWF, Astma fonds en andere organisaties op medisch vlak. Zij zijn afhankelijk van burgers, dit zou eigenlijk door de overheid bekostigt moeten worden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Individuele mensen zijn over het algemeen eerder erop uit om ZELF te overleven (zelfs ten koste van anderen) dan om als soort te overleven. Daarom doet men (als geheel en politiek) zo weinig eraan om als soort te overleven. Pas als iedereen ervan doordrongen is dat we het beste samen kunnen werken, pas dan kan het anders. En zolang op televisie het ene na de andere programma in trek is dat anderen WEGstuurt, uit de race gooit of anderen aftroeft is het nog steeds "individu eerst" en de soort het laatst. Er moet dus eerst een omslag komen van individu naar soort. Dan komt er meer geld en inzet. NIET EERDER...

Naarmate we meer last beginnen te krijgen van elkaar, overbevolking en hebzucht, hoor je steeds meer: ""Er zijn veel te veel mensen"" of ""Er moet maar eens een flinke oorlog komen"" of er komt wel weer een epidemie, een pandemie liefst. Er zijn wel erg veel mensen. Het is waarschijnlijk alleen de mens gegeven om te zien dat er van zijn soort teveel zijn. Als zoogdier zijnde, zijn we instinctief gericht op voortplanting. Toegevoegd na 1 minuut: Maar ikzelf leef nog graag een tijdje, net als iedereen die bovenstaande opmerkingen weleens plaatst.

je kan niet in de toekomst kijken.. misschien vergaat onze soort wel nooit.. ik bedoel we leven toch ook al 2000 jaar geleden.. waarom zouden er dan niet nog 2000 jaar bijkunnen.. je gaat dan vechten tegen het onbekende. en dat is een strijd die je toch wel zou verliezen...

steeds minder....

Ik vind het een goeie vraag. Ben het er ook mee eens dat de meeste mensen zich richten op zichzelf in plaats van op de soort en de toekomst. Toch denk ik dat je mensen er wel warm voor kan maken, net als bijvoorbeeld voor het klimaat (dit gaat ook meer over het voortbestaan van de soort en over de toekomst dan over jezelf in het nu). Maar het geldt voor landen ook, die denken ook meer aan hun land dan aan de wereld. Dat komt ook door het systeem. Als de landvertegenwoordiger besluit geld weg te halen bij de zieken, de werklozen,...om heeeel erg veel geld uit te geven aan iets waar geen zekere return on investment is, is de kans denk ik groot dat kiezers of lobby (geld) afhaken. Het zal dus eerst concreter gemaakt moeten worden, voordat men er iets aan wil doen. Complicerend hierin is dus denk ik dat er geen 1 wereldleider is. Er is niet één persoon die verantwoordelijk is voor de wereld, en dus een visie hiervoor uitdraagt en dit krachtig genoeg kan neerleggen. Nu ik erover nadenk zijn er ook geen grote lobby's voor (zover ik weet). Dan wordt het wel heel erg moeilijk. Op zich gaat er trouwens wel geld naar de wetenschap, maar ik weet niet hoeveel dat is. Misschien een goeie vraag voor hier.. ;) Maar er is voor ons mensen nog zo ontzettend veel te onderzoeken (dus niet alleen hoe we kunnen overleven, maar ook zoals je later stelt de grote vragen des levens, of hoe we zelf uberhaupt in elkaar zitten)..dat voorlopig geen geld genoeg zal zijn. Zeker niet in de afweging die je moet maken met andere belangrijke zaken.

bij de meeste mensen is het niet te doen om de soort maar slechts om zichzelf te behouden. de anderen doen er alles voor voor om de soort te behouden. werkelijk alles. want -zeg nou zelf- wat is de wereld zonder MIJ? en daarmee bedoel ik NIET dingdong maar eenieder die zichzelf IK noemt. zonder die MIJ bestaat er niets.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100