Kunnen voor de 3.6 miljard subsidie voor kolencentrales houtsnipper bijstook in het energieakkoord, 16 miljoen zonnepanelen worden geplaatst?

een zonnepaneel kost 200 euro, 16 miljoen x 200 euro is 3.2 miljard euro, dan is er nog 400 miljoen over voor installatiekosten.
als dit klopt is het vreemd dat er 3.6 miljard subsidie voor kolencentrales beschikbaar is en niet voor plaatsing 16 miljoen zonnepanelen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welja, maak Nederland nóg lelijker met die panelen op je dak...Waar moet dat allemaal staan dan Will? Heb je daar ook over nagedacht?!?

Antwoorden (1)

Nee, omdat:
1. je hebt geen plaats voor die dingen
2. Dan moeten er nog 16 miljoen van gemaakt worden, en het goedje waar die dingen van gemaakt worden, is tamelijk beperkt.
3. Dat betaalt zich pas over heel erg veel jaren pas terug.

Zonnepanelen zijn gewoon niet rendabel geneog