Hoeveel stroom ( in euro's uitgerekend ) betaal je per uur voor een pc modem/ router die aanstaat wanneer je pc uit is?

Een indicatie. Want snachts kan hij in feite uit. Hij is bij mij continu data aan het verzenden / ontvangen. Dat zie ik aan de lampjes. Dus globaal... Hoe duur is dat eigenlijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je modem/router 11 watt zou verbruiken, dan zou je volgens de tarieven van precies een jaar geleden daar ongeveer 24 Euro per jaar voor betalen. Een Fritz modem/router verbruikt, - een beetje afhankelijk van waar je het leest - tussen de 6 en 9 watt. Maar je kunt ook 's nachts iets uitzetten, zoals WLAN. Dan verbruikt 'ie minder. Met een beetje gokken, betaal je aan energie voor je modem/router pakweg 10 tot 15 Euro per jaar. Je wilt het per uur weten, maar daar heb je niet zoveel aan denk ik: dat is tussen de 0,0011 en 0,0017 Eurocent. ;-) Dat komt neer op 3 à 4 Eurocent per dag. Energie is fors duurder geworden, dus dat zal nu 4 à 5 Eurocent per dag zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100