hoe houd ik concentratie als ik lang aan het leren ben?

ik heb een kort concentratie boogje en ik zou graag willen weten hou ik toch al het huiswerk af kan maken met volle concentratie

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
sowieso moet je wel regelmatig even een korte pauze nemen. Probeer zoiets is, dan werk je elke keer in blokjes van 25 minuten, en daarna heb je 5 minuten pauze: https://tomato-timer.com/

Het beste antwoord

Als u zich wilt concentreren, zorg er dan voor dat u niet wordt afgeleid. De juiste omgeving voor een goede concentratie kan per persoon verschillen. De ene persoon heeft absolute stilte nodig, terwijl anderen zich ook prima kunnen redden in een drukke ruimte. Zorg dat u de situatie zo optimaal mogelijk maakt voor uzelf.
Doe één ding te gelijk. Eigenlijk is dit ook een vorm van concentratie. Als u meerdere zaken tegelijkertijd doet, concentreert u zich dus niet helemaal op één taak. Dat kan voor onrust zorgen en voor een verminderde concentratie en geheugenproblemen.
Voldoende slaap en gezonde voeding zijn ook voorwaarden voor een goede concentratie en geheugen. U zult merken dat wanneer u honger heeft uw concentratie minder wordt.
fremar
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat doe je door jezelf niet te forceren.
Als het even niet lukt, je loopt ergens vast, neem een pauze. Niet doordouwen.
Je zou denken dat je niets leert tijdens een pauze. Maar niets is minder waar.
Richt je tijdens een pauze op iets anders. Je hersenen werken onbewust verder.
Misschien ken je het verschijnsel dat je naar een naam zoekt. Hoe harder je concentreert op dat zoeken, hoe kleiner de kans dat je het vindt. Ga iets anders doen, en zowaar, het plopt zomaar naar boven.
Het zal voor elk vak een beetje anders werken, maar probeer het uit. Neem op tijd even rust.
Reddie