Waarom is carvon onoplosbaar in water?

Op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Carvon) staat dat carvon onoplosbaar in water is, maar waarom? heeft het iets met polariteit te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Inderdaad. Carvon is net als veel oliën apolair. Daarom lost het niet op. Dan kan het kiezen boven op water gaan drijven of op de bodem onder het water gaan zitten. Gezien de dichtheid net iets kleiner is dan die van water, gaat het drijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

carvon is het belangrijkste bestanddeel van de olie van karwijzaad. En Olie drijft op water, het heeft temaken met de dichtheid en de massa geloof ik..