Dat doet de vetvogel (Steatornis caripensis). Dat is een vogel uit de orde der nachtzwaluwachtigen. Hij maakt geluiden die zo een hoge frekwentie hebben dat we het niet kunnen horen. Dat doen vleermuizen ook, maar dat zijn geen vogels.
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poei, da's hoog.
+
Amadea
13 jaar geleden
De vetvogel kan helemaal niet zingen. Wanneer indringers hun onderaardse huis binnenkomen, maken vetvogels een kakofonie van duivels geschreeuw en grommend geroep waar je haren van overeind gaan staan. Vandaar hun Venezolaanse naam Guacharo, wat 'iemand die schreeuwt of jammert' betekent en hun Trinidiaanse naam diablotin, of 'kleine duivel'. De zogeheten echolocatie gebruikt hij in ondergrondse rotsformaties zijn weg te vinden. Met zang heeft dat niet te maken!
AWM
13 jaar geleden
Oké. Dat kan. Er zijn ook mensen die gevierd zijn als zanger, waarvan ik vind dat ze het niet op zingen lijkt.

Andere antwoorden (8)

Een veldleeuwerik. Waarom: die vliegt zo hoog hij kan in de velden om zijn zang te laten horen. Helaas in Nederland een bedreigde vogelsoort.

En die vogel is zo geniaal in zijn zang dat hij Mozart de loef afsteekt. Als je zijn zang 10 maal langzamer afspeelt voldoet hij meer aan de regels van harmonie dan de stukken van Mozart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waar komt de informatie vandaan dat een veldleeuwerik Mozart zou overtreffen? Zonder bronvermelding zou het ook uit je duim gezogen kunnen zijn!
Een kanarie, als je iemand aan de telefoon hebt en die heeft op de achtergrond een kanarie dan kun je net zo goed de telefoon neerleggen want je verstaat niks meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De karakiet!

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is ook een versje van:Karakiet-kiet-kiet
Karakiet-kiet-kiet.
Ik hoor je wel maar ik zie je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
De zwartkop (Sylvia atricapilla). Vanaf eind maart, begin april horen wij in Nederland weer zijn prachtig, melodieus gezang. Het is niet altijd gemakkelijk zijn zang te herkennen, want hij imiteert ook andere vogelsoorten. Zijn eigen zang bestaat uit twee delen; eerst is het zacht 'babbelend' en dan gaat het over in hoge heldere fluittonen.
Amadea
13 jaar geleden
Geen enkele vogele zingt, dus antwoord: geen enkele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de maatschappij zingen de rijkste vogels altijd het hoogste lied!

Groetjes,

Ton