Waarom spreken ze in België (in Vlaanderen) ook een soort van Nederlands? hoorde Vlaanderen vroeger misschien ook bij Nederland?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Heb je dat dan niet geleerd op de basisschool?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee mevrouw
Erna55
7 jaar geleden
http://www.historien.nl/de-breuk-tussen-nederland-en-belgie/
Lees hier maar eens.

Antwoorden (1)

De grens van het "Nederlands" ligt grofweg van Maastricht naar Lille in Frankrijk. De taal is ongeveer 15 eeuwen oud. De staatsgrenzen zijn van een veel latere datum.