Nee,

Tenminste niet in de zin van: het geluid laat zich opsluiten in de bel en komt weer vrij als de bel klapt.

Geluidsgolven gedragen zich net als bijvoorbeeld watergolven: ze kunnen rond een object buigen (dit heet diffractie), tegen een ondoordringbare wand afketsen (reflectie) of van richting veranderen wanneer het 'medium', de stof waardoor de golf zich verplaatst, verandert. ( wiki)

De zeepbel heeft niet voldoende dichtheid om het geluid op te vangen en vast te houden.. het geluid van de trompet zal door de zeepbel heen zijn weg vervolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk hoor +

Andere antwoorden (3)

Toevallig zag ik gisteren een TV uitzending van Toen was geluk nog heel gewoon. Hierin werd met een trompet zeepbellen geblazen. Of het geluid er nog in zat dat weet ik niet. Met uitzending gemist kun je misschien de inspiratie opdoen. Vrees wel dat het geluid inmiddels is weggeebd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus Ja, met een trompet kun je wel zeepbellen blazen maar het geluid is er uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geluid kun je niet vangen in een zeepbel. Geluid is een golfbeweging in de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen blazen gaat wel, maar geluid (de trillingen) word gedempt (geabsorbeerd) door de wand van de zeep bel. Tijdens het maken van de bel zal je wel geluid horen. Maar dat zit niet opgesloten in de bel....