Wat is de overlevingskans van een frontale botsing op een boom?

Wat is de overlevingskans van een frontale botsing tegen een boom? Welke snelheid is dodelijk en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (2)

Bij 100 km/u heb je 50% kans om en ongeluk te overleven, bij 200 km/u is dat vrijwel nul. Het maakt dan niet veel uit of je tegen een muur, vrachtwagen of boom rijdt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je met 100km/h tegen een boom rijdt, dan is zowel je auto als je eigen toch zo plat als een dubbeltje?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Dat is bij 120 km/u al bijna 0, (60 mph mag je als 100km/u lezen, 70mph ~112 km/u)
http://www.safespeed.org.uk/old12mph.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik was er al bang voor. Vrachtwagen is een ongelukkig gekozen voorbeeld. Je bedoelt een stilstaande vrachtwagen, maar het beeld van een rijdende zal eerder aangenomen worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt aan je snelheid. Maar het maakt wel degelijk uit of het een boom of vrachtwagen is. Als jij rijdt met 200 km/h en de vrachtwagen rijdt voor je met 190 km/h dan is die botsing niet zo hard. (Een vrachtwagen rijdt geen 190 km/h, maar ter voorbeeld)
paulus811
7 jaar geleden
Het gaat om het snelheidsverschil, of de vrachtwagen rijdt of stilstaat maakt niet zo heel veel uit.
paulus811
7 jaar geleden
En uiteraard maakt het soort auto, je plek in de auto etc. ook uit. Ik heb deze overlevingspercentages ooit gelezen in een discussie over maximum snelheden op de Duitse autobahn.
Ligt aan veel factoren: Snelheid, kwaliteit auto, noem maar wat, een dikke mercedes of een Renault 5, de eerste heeft een effective kreukelzone, airbacks, gordelspanners, de R5 is een soort koekblik.