Hoe moet ik in een opsomming in een tekst citeren? (Harvard style)

Bijvoorbeeld:

De volgende onderwerpen zijn van belang (zet ik dan hier de naam + datum):
- onderwerp 1
- onderwerp 2
(of zet ik dan hier de naam + datum)

of anders?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Bij indirecte bronvermelding (naam en jaartal tussen haakjes) is het gebruikelijk om dit aan het eind van het citaat te vermelden. Niet alleen bij een opsomming, maar ook bij een 'gewoon' stuk tekst.

Alleen bij direct bronvermelding komt de naam in de lopende tekst. "Volgens Jan de Vries is het onderzoek niet volledig." (bron+jaartal)