Hoever zijn ze met zelfdenkende robots?

Ook wel hybride robot genoemd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
SimonV
7 jaar geleden
Hier wat info: https://www.computable.nl/artikel/achtergrond/magazine/5789227/5215853/samenwerken-met-cobot-is-straks-normaal.html

Antwoorden (1)

Met de hybride robot (hybrot) zijn ze nog niet ver. Ze kunnen de zenuwcellen van een rat verbinden met een chip waardoor een robot acties uit kan voeren. Dit staat nog in de kinderschoenen.

Kunstmatige intelligentie bedoel je denk ik eerder wat betrefd het denken. Het werkt anders dan denken. Maar de berekeningen en algoritmes die robots gebruiken zou je kunnen omschrijven als denken.

Op het moment zijn er zelfs speelgoed robots te koop welke zelf beslissingen nemen hoe om te gaan met de omgeving. De robots kunnen zelfs leren hoe ze met situaties om moeten gaan. Deze robots zijn ook nog eens aangesloten aan een cloud waardoor informatie gedeeld word en waardoor deze robots ook van elkaar kunnen leren. De ontwikkelingen gaan in een hoog tempo. Zo wordt er zelfs voorspeld dat er eerder robots zullen zijn die als advocaat kunnen fungeren dan als broodbakker.

In de zorg worden dit soort robots ook al gebruikt.

http://zorarobotics.be/

Er zijn al Robots ontworpen die zelfbewust zijn. Volgens de huidige wetenschap zijn veel levensvormen nog niet eens zelfbewust.

http://www.nu.nl/gadgets/4090421/robot-toont-zelfbewustzijn-bij-oplossen-puzzel.html

Het duurt niet lang voordat meer banen overgenomen gaan worden door robots. Dit kan van arts tot advocaat tot schoonmaken of bouwvakken. Het wordt pas echt interessant als wij robots zelf robots kunnen laten maken. Samen met 3D-printen zal dit de gehele economische wereld op zijn kop zetten.