Zou je hometrainers en roeiapparaten in de sportschool gereed kunnen maken om stroom op te wekken?

Zat hier gisteren op de hometrainer over na te denken. Mensen sporten wel, dus aan de hand van de watt die men produceerd zou je toch wel de stroomvoorziening voor een deel laten werken waardoor je weer een soort van groene stroom creërt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan, daar is recentelijk zelfs nog een keer een uitzending van k meen Llink aan gewijd geweest. Erg leuk om te zien.

Helaas was het nog niet erg rendabel en erg duur in aanschaf, maar zeker ook voor de toekomst liggen hier mogelijkheden.

Ik droom al jaren van de op een hometrainer aangesloten teevee (of inmiddels laptop) die het alleen maar doet zolang je trapt ; lijkt me wel een goeie stok achter de deur voor mij :lol:. Helaas kun je dergelijk vermogen nog niet opwekken, maar wie weet in de toekomst.

Ook een interessante discussie over dit onderwerp in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Prima idee, maar meestal kan het niet uit om het apparaat om te bouwen tegenover wat het dan oplevert aan stroom. (dit volgens de fitnessbedrijven)
Volgens mij hebben ze gewoon geen zin om de hele bups om te bouwen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan zeker. Ik heb ook wel op trainers gezeten waar alle computerspullen van die trainen op spanning liepen die door de sporten werden opgebouwd. Het is echter een zeer variabele stroom die opgewekt wordt. Ik denk dat de energie die gaat zitten in het opzetten van zo'n systeem al snel veel hoger ligt.