Wat gebeurt er met een ei als je deze in een vriezer legt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien krijgt 'ie wel kippenvel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brrr. LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...dan heb je eindelijk weer een hele goede reden om direct je vriezer te gaan ontdooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gitaar14: die vind ik mooi :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan voel je je ook even een speler van ajax; dan heb je beide een kapotte schaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe hem eens een minuutje in de magnetron! Dat is pas lachen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De creativiteit komt wel los ;-)

Antwoorden (2)

Het eiwit en het eigeel dat in het ei zit zal gaan uitzetten. Hierdoor zal het ei kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eiwit zal van buitenaf gaan bevriezen, door dat er zich ijskristallen vormen zullen de celwanden van het eiwit breken, naargelang de vorst dieper het ei indringt zal op een gegeven moment ook het eigeel bevriezen.

Daar er in elk ei een luchtkamer zit hoeft de eierschaal niet te breken.

Na ontdooien hou je wel een grote eierstruif over als je de schaal breekt.