Waar kun je je inschrijven voor vrijwillige wetenschappelijke experimenten waar je een leuke vergoeding voor kan krijgen?

Ik las iets dergelijks bij een andere vraag over bloed doneren, daar kwam iemand met een voorbeeld over proeftesten. Nu wil ik hier graag meer over weten maar google bied niet echt antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daarvoor staan regelmatig advertenties in met name dagbladen. Het gaat vaak over onderzoeken naar (bijwerkingen van) nieuwe medicijnen.

Het heeft echter alleen maar nut als je een jonge, niet rokende gezonde man bent. Voor alle andere doelgroepen (vrouwen met name) is het aantal in aanmerking komende onderzoeken minimaal, en je moet eigenlijk ALTIJD de vruchtbare leeftijd ruim voorbij zijn. Vrouwen die in theorie ooit nog zwanger zouden kunnen worden, komen voor gene enkel onderzoek in aanmerking, tenzij speciaal voor die doelgroep. Maar dat is maar zeer zelden.

Dus als je een jonge man ben die niet of matig rookt, kun je er eenleuke bijverdienste aan hebben, anders niet.

Toegevoegd na 58 seconden:
Even naar je profiel gekeken ; je maakt een goeie kans als man van 17. met veel vrije tijd. Via onderstaande link kun je je aanmelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de link staat alles uitgelegd
(En voor het moderatie team het volgende: met de hierboven gegeven informatie en de bijbehorende link wordt getracht een antwoord te geven op de gestelde vraag en is door zijn korte lengte beslist geen reactie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In huis aan huisbladen staat om de zoveel tijd een oproep van ziekenhuizen.
Ik weet bijvoorbeeld dat het VU ziekenhuis(Amsterdam) en het LUMC(Leiden) regelmatig oproepjes plaatst,misschien kun je daarop zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag ze ook vaak in de metro en de spits staan als advertentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor als je een leuke vrouw bent maakt het niet uit of je rookt of wat dan ook doet,er zijn genoeg mannen die je een vergoeding geven om experimenten met je te doen.